Wszystkim mieszkańcom, którzy posiadają lub posiadali na swoich posesjach wyroby zawierające azbest przypominamy o corocznym obowiązku składania ,,Informacji o wyrobach zawierających azbest” w terminie do 31 stycznia za rok poprzedni.

Obowiązek ten wynika z Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest (Dz. U. z 2011 r. Nr 8, poz. 31). Zgodnie z tym:

  • Osoby fizyczne niebędące przedsiębiorcami, wykorzystujące wyroby zawierające azbest przedkładają "Informację o wyrobach zawierających azbest" –  załącznik nr 1 – Wójtowi Gminy Czerwonak.
  • Podmioty gospodarcze, osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą i osoby prawne wykorzystujące wyroby zawierające azbest przedkładają "Informację o wyrobach zawierających azbest" - Marszałkowi Województwa Wielkopolskiego.

Informację o wyrobach zawierających azbest sporządza się w dwóch egzemplarzach:

  • jeden egzemplarz przedkłada się w formie pisemnej właściwemu organowi (Wójtowi lub Marszałkowi),
  • drugi egzemplarz przechowuje się przez okres jednego roku, do czasu sporządzenia następnej informacji,
  •  "informację o wyrobach zawierających azbest" można przedłożyć osobiście do Urzędu Gminy w Czerwonaku, przesłać na adres: Urząd Gminy ul. Źródlana 39, 62-004 Czerwonak), a także za pomocą innych środków komunikacji elektronicznej przez elektroniczną skrzynkę podawczą  Urzędu na Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP).
  • dokumenty w formie elektronicznej muszą być uwierzytelnione poprzez zastosowanie kwalifikowanego certyfikatu lub profilu zaufanego ePUAP.